Ramai Tahu Makan Tempe Tapi Tak Pernah Nak Ambil Tahu Sejarah Tempe

Tempe dia punya sedap lain macam bro apatah lagi bila makan dengan sambal cili, perrghh confirm meleleh. Tempe popular digandingkan dengan ayam penyet. Tempe, ayam, sambal dan ulam satu kombinasi yang pasti membangkitkan berahi makan korang.

Menerusi akaun Twitter Puan Eleena, beliau berkongsi sejarah kelahiran tempe di dunia ini. 

Tempe Berasal Dari Perkataan Jawa

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

Soya Dibawa Masuk Dari China

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

Tempe Dicipta Tanpa Sengaja

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

Resepi Tempe Diambil Oleh Orang Belanda

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

Tempe Boleh Bernilai US$258 Juta

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

Tempe Bukan Tempeh

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempe

ramai tahu makan tempe tapi tak pernah nak ambil tahu sejarah tempeLepas ni bila makan menu yang ber-tempe dengan member-member, boleh lah kongsi sejarah ni so that member korang tu takde lah tahu makan jer

Sumber : Puan Eleena Ohbulan

ARTIKEL BERKAITAN