Jepun Perkenalkan Rumah Hantu Pandu Masuk, Duduk Dalam Kereta Dan Nikmati Pengalaman Menyeramkan

jepun perkenalkan rumah hantu pandu masuk, duduk dalam kereta dan nikmati pengalaman menyeramkan

Korang rasa dah tak boleh masuk rumah hantu sebab COVID-19?

Rasa korang tu salah sebab Jepun dah ada satu idea baru macam mana nak jayakan juga pameran rumah hantu tanpa mengurangkan elemen seram.

Kalau tak boleh berjalan, kita naik kereta. Konsep ini diketengahkan seorang penerbit rumah hantu Jepun, Kentawa Iwana.

Konsepnya, pengunjung akan berada di dalam sebuah kereta. Kemudian, kereta tersebut akan menyelusuri rumah hantu di Jepun. Pengunjung akan ditakutkan hantu-hantu dari dalam kereta. Jadi, mereka tak perlu bersusah payah nak pakai mask atau alat perlindungan diri.

Sebenarnya cara ini lebih menyeramkan. Sebab pengunjung terkurung di dalam satu tempat dan mereka dah tak boleh lari ke mana-mana. Pengunjung hanya boleh menahan ketakutan dari dalam kereta tersebut sehinggalah ke penghujung rumah hantu.

Iwana mendapat idea ini selepas pembatalan pelbagai acara dan tempat termasuklah pameran rumah hantu.

Tapi not bad juga idea ni kan?

Sumber: The Star

 

 

ARTIKEL BERKAITAN