Bersihkan Telinga Korang Segera Sebelum Tidak Kedengaran!

bersihkan telinga korang segera sebelum tidak kedengaran!

Telinga adalah satu organ yang sangat penting. Mungkin korang rasa orang lain tak nampak lubang telinga so tak ramai lah yang ambil kisah pasal telinga.

Tapi, kalau korang jenis malas nak kisah pasal telinga sebenarnya orang boleh nampak earwax tu terkeluar daripada lubang telinga. Eyuwww!

Jadi, hari ni kitorang nak ajar, macam mana nak bersihkan telinga dengan cara yang betul.

1. Kalau korang rajin boleh berjumpa dengan doktor dan minta mereka untuk keluarkan.

2. Bersihkan luar kawasan telinga dengan kain lembap.

3. Kalau korang guna kapas yang kesat, jangan masukkan ke dalam lubang telinga.

4. Gunakan pelembut earwax seperti baby oil, mineral oil untuk membuang earwax yang dah kering dan keras.

Sumber: healthline

ARTIKEL BERKAITAN