Kalau Batuk Dan Bersin, Ikut Lah Cara Ni

adab batuk dan bersin yang semua orang perlu praktiskan

Setiap manusia pasti akan mengalami habit semua jadi ini iaitu batuk dan bersin. Tapi, korang tau tak sebenarnya batuk dan bersin ni boleh menyebabkan jangkitan dan rebakan kuman?

Sebab tu lah kalau kita nak batuk atau bersin ada etika dan adab yang perlu kita buat. Ye lah, supaya virus atau kuman yang kita bawa tu tak kena pada orang lain.

Alah, tak susah mana pun. Salah satunya, tutup mulut sewaktu batuk atau bersin dengan tuala. Selain daripada tu, korang boleh tengok visual dekat bawah ni.

adab batuk dan bersin yang semua orang perlu praktiskan

Mudah je kan sebenarnya untuk mengelak daripada penyebaran kuman ni. Jom sama-sama kita amalkan. Korang pun boleh ajak orang lain amalkan benda ini juga.

Sumber: kpkesihatan.com

ARTIKEL BERKAITAN